Blog

Witamy w sercu naszego bloga turystycznego! Ta kategoria jest dedykowana pasjonatom podróży, którzy szukają inspiracji, praktycznych porad i autentycznych relacji z podróży. Tutaj znajdziesz wszystko, co potrzebne do planowania swoich przygód, od ukrytych klejnotów po popularne destynacje.

Co znajdziesz w tej kategorii?

Inspiracje Podróżnicze: Odkryj nieznane zakątki świata, zapierające dech w piersiach krajobrazy i miejsca, które musisz zobaczyć na własne oczy. Każdy artykuł to nowa historia i nowa inspiracja do tego, by spakować plecak i wyruszyć w drogę.

Porady Praktyczne: Znajdziesz tu sprawdzone wskazówki, jak podróżować wygodnie i bezpiecznie. Dowiedz się, jak efektywnie pakować walizki, radzić sobie z jet lagiem czy znaleźć najlepsze oferty lotów i zakwaterowania.

Relacje z Podróży: Nasze osobiste doświadczenia i opowieści z podróży, które dostarczą ci bezcennych wskazówek i mogą służyć jako przewodnik po nieznanych terenach. Przygotuj się na szczere opisy, zarówno tych dobrze znanych miejsc, jak i tych mniej oczywistych.

Recenzje: Niezależne i obiektywne recenzje hoteli, restauracji, atrakcji turystycznych i innych usług, które napotkaliśmy na naszej drodze. Dowiedz się, co naprawdę warto zobaczyć, a co można ominąć.

Fotografie i Filmy: Zanurz się wizualnie w miejscach, które odwiedziliśmy dzięki bogatej galerii zdjęć i filmów, które przybliżą ci kulturę, naturę i atmosferę odwiedzanych miejsc.

Dlaczego warto śledzić naszą kategorię „Blog”?

Nasz blog turystyczny to nie tylko przewodnik, ale źródło inspiracji i platforma wymiany doświadczeń dla wszystkich, którzy żyją, aby podróżować. Każdy artykuł to owoc naszych podróży, pasji i chęci dzielenia się światem. Zachęcamy do interakcji, komentowania i dzielenia się własnymi doświadczeniami, co sprawia, że nasza społeczność jest wyjątkowa i dynamiczna.

Dołącz do naszej podróży – czytaj, inspiruj się i planuj swoje następne niezapomniane przygody razem z nami!

Na weekend: parkingi w Dreźnie

Drezno leży blisko, jest atrakcyjnym miejscem do zwiedzania, a najlepszym sposobem żeby się tam dostać jest samochód. Pytanie: gdzie go zostawić na miejscu?Kilkaset kilometrów kusi. Do Drezna można wybrać się nawet na jeden dzień....

Wypożyczalnie samochodów na Rodos

Rodos jest czwartą, co do wielkości grecką wyspą. Jej linia brzegowa ma długość 80 km, natomiast obwód to 220 km. Bez problemu w jeden dzień możemy objechać wyspę dookoła, pokonując kilometry ciasnych, krętych dróg,...

Słowacja

Większa część Słowacji leży w Karpatach. 47% powierzchni Słowacji leży na wysokości 300-800 m n.p.m., 13% na wysokości pow. 800 m n.p.n. z czego 1% powyżej 1500 m n.p.m.PowierzchniaSłowacja zajmuje obszar 49.000 km2, który...

7 sposobów na łatwe pakowanie

Bilety kupione, plan wycieczki w głowie, ale zanim wyjedziemy na wakacje, czeka nas… pakowanie. Niektórzy lubią ten ostatni etap przygotowań, dla innych pakowanie jest udręką, ale wszyscy zazwyczaj stajemy przed dość trudnym do rozwiązania...

Włochy ceny autostrad

Zwiedzanie Włoch, podróże po Włoszech, wakacje we Włoszech – wszystkie te wyrażenia brzmią pięknie, są marzeniem wielu ludzi, nieraz całe życie planujących taki wyjątkowy wyjazd. A takie planowanie podróży wcale nie jest proste. Trzeba...

Ceny we Włoszech

Włochy. Kto nie marzy o tym, aby kiedyś, śladem Umberta Eco, Szekspira czy innych zachęcających do odwiedzenia tego kraju, wybrać się w podróż do Włoch?. Włochy zresztą są dzień i noc przygotowane na przyjmowanie...

Wakacje marzeń: Bułgaria

Bułgaria to jedno z najpopularniejszych pod względem turystycznym państw bałkańskich. Piaszczyste plaże to najczęstszy wakacyjny i wczasowy kierunek obierany przez zagranicznych gości. Mało kto zdaje sobie sprawę z bogactwa bułgarskiego interioru. Jakie tajemnice skrywa...

Nizina Amazonki oraz Nizina La Platy

Wśród wielu ciekawych krain geograficznych na terenie Brazylii możemy odnaleźć między innymi Wyżynę Gujańską, Nizinę Amazonki oraz Nizinę La Platy. Nizina Amazonki jest na pewno jednym z najbardziej rozpoznawalnych miejsc na terenie całego brazylijskiego...

Spacer po dzielnicy La Boca

Dzisiejszy dzień przeznaczyliśmy na zwiedzenie w Buenos tych miejsc, których nie zdążyliśmy zobaczyć poprzednim razem. Rozpoczęliśmy od historycznej dzielnicy La Boca, która pojawia się na wielu widokówkach ze stolicy Argentyny. To właśnie w tych okolicach w...

Bilet lotniczy

Cena biletu.Kupując bilet lotniczy musimy wziąć pod uwagę fakt, iż z powodu różnych przyczyn (np. zmiana kursu walut) może on ulec zmianie. Ceną ostateczną będzie kwota w momencie nabycia biletu. Bilety lotnicze można nabywać...

Austria

63% powierzchni Austrii zajmują Alpy Wschodnie. 11% powierzchni kraju to przedgórza Alp oraz Karpat, natomiast Masyw Czeski stanowi 1/10 terytorium Austrii. Wschodnie przedgórze Alp to następne 11%, zaś Kotlina Wiedeńska to 5% powierzchni kraju. Leżący...

Najciekawsze brazylijskie miasta

Brazylia, kraj który w głównej mierze kojarzy nam się z dżunglą oraz z Amazonką. Rzeczywiście, lasy stanowią powierzchnię blisko dwóch trzecich całego państwa. Ale duże znaczenie mają tu również brazylijskie miasta, na których rozwoju...

Wśród lodowców…

Z: Dziś nasz drugi, ale jednocześnie ostatni dzień w El Calafate. Ponieważ nasz samolot odlatuje do Trelew dopiero o 20.38, postanowiliśmy wykorzystać czas i popłynąć na wycieczkę statkiem po lodowcach. W każdym biurze podróży...

Na rowerach przez winnice Maipu

Rano spakowaliśmy plecaki i zostawiliśmy je w hostelowym barze. Poprosiliśmy w recepcji o zamówienie nam rowerowej wyprawy z firmą Bikes and Wines. Za 45 peso od osoby zostaliśmy zabrani z hostelu i zawiezieni do...

Pomysł na weekend: Bolesławieckie Święto Ceramiki

Tradycja wyrabiania naczyń ceramicznych w Bolesławcu sięga czasów średniowiecza. Nie bez powodu nadano mu więc miano „miasta ceramiki”. W trzeci weekend sierpnia (17–21 sierpnia 2016), jak co roku, odbędzie się tu Bolesławieckie Święto Ceramiki....

Atlantyk – Amsterdam – Warszawa

Podróż przez Atlantyk upłynęła bez żadnych perturbacji. Obejrzeliśmy kilka filmów a w przerwach drzemaliśmy. Marcie spuchły nogi tak, że bała się czy po wylądowaniu zmieści je do butów. Dodatkowo jedna noga spuchła jej bardziej,...

Glinki na Dzikim Zachodzie

O 9.30 rano spakowani pojawiliśmy się na recepcji. Duże plecaki pozostawiliśmy w hotelu za 20 peso. Zjedliśmy śniadanko (tak, tak – jak się domyślacie ciastko i kawa/herbata) i wyruszyliśmy. Mikrobus, który podjechał od razu...

Wyspy Kanaryjskie – Hawaje Europy

Wyspy Kanaryjskie to archipelag górzystych wysp pochodzenia wulkanicznego, położonych na Oceanie Atlantyckim, terytorialnie przynależnych do Hiszpanii. W skład archipelagu wchodzi siedem większych wysp oraz sześć mniejszych. W starożytności, Platon nie bez powodu nazywał je...

La Rioja zmienna jak kameleon

Tego dnia pospaliśmy sobie nieco dłużej. Po zniesieniu plecaków na recepcję okazało się, że jest już po 10.00 i ze śniadania nici. Porzuciliśmy więc nasze „garby” na recepcji, zostawiliśmy znowu pranie (prosząc, żeby było...

Ceny na Rodos

Wyspa Rodos to jeden z najpopularniejszych kierunków obieranych przez turystów odwiedzających Grecję. Nie dziwi to wcale, gdyż znajdziemy tam mnóstwo atrakcji. Jak wiadomo wszystko kosztuje. Wychodzimy zatem naprzeciw tym turystom, którzy skrupulatnie planują swój...

Iguassu – wodospady po brazylijsku

Rano po śniadaniu przegraliśmy od poznanych wczoraj Polaków płytę z filmem z wycieczki motorówką po wodospadach.  Od razu się z nimi pożegnaliśmy, jako że około południa mieli autobus do Rio de Janeiro. Do brazylijskiej...

Bye bye Buenos

Po pobudce dostaliśmy małe śniadanko żegnając się tym samym z naszym przysmakiem dulce de lece podawanym tu każdego ranka. Buenos powitało nas piękną słoneczną pogodą. Na przedmieściach na lokalnych przystankach autobusowych wiły się długie...

Smutna i opustoszała La Rioja

La Rioja przywitała nas brzydką pogodą. Było tuż po obfitym deszczu i groźne chmury rozpostarte na całym niebie nie zapowiadały szybkiego przejaśnienia. Do tego humor zepsuł nam plecak Zbyszka, który przesiąknął częściowo wodą podczas...

Barbórka w Andach

O 7.30 rano byliśmy przed naszym hostelem w oczekiwaniu na wycieczkę. Po kilkunastu minutach podjechał busik z biura podróży (zdążyliśmy jeszcze wypić kawę/herbatę i zjeść czerstwe ciastko na śniadanie). Okazało się niestety, że nasz...

Tango i Buenos

Rano w Trelew spakowaliśmy wszystko do samochodu i ruszyliśmy na lotnisko. Lotnisko próbowało się przed nami ukryć, ale po jakichś 30 minutach kręcenia się w kółko (co jak na miasto wielkości 100 000 mieszkańców...

Wielki Kanion w Argentynie

Rano wpakowaliśmy się do mikrobusu i pojechaliśmy na stację benzynową na śniadanie. Dodatkowo zaopatrzyliśmy się tam w suchy prowiant i mokre picie ;-) na wyprawę do Parku Talampaya, który nie jest bogaty w ośrodki...

Po co szukać samemu?

Nie każdy lubi spędzać długie godziny przy komputerze i przeglądać dziesiątki ofert nadmorskich kurortów, które kuszą różnymi wspaniałościami podczas wypoczynku wakacyjnego. Bo takich ofert jest bardzo dużo – reklamują się duże hotele, średniej jakości...

Węgry

Węgry to kraj leżący nad Dunajem. Większość powierzchni Węgier to niziny położone w zapadlisku tektonicznym między Karpatami, Alpami i Górami Dynarskimi. Poniżej 200 metrów n.p.m. leży 82% powierzchni Węgier, z czego 29% poniżej 100...

Jak przewozić rower samochodem?

Niby proste, ale faktycznie wybór najlepszego sposobu transportu rowerów samochodem nie jest wcale prostyNajpopularniejszym miejscem przewozu rowerów w samochodzie jest jego dach. Aby umieścić tam mocowania naszego jednośladu, potrzebne będą przede wszystkim specjalne belki....

Wodospady Iguazu z wody, lądu i powietrza…

Rano obudziło nas piękne słońce, które zapowiadało pogodny,  gorący dzień. Korzystając ze sprzyjających warunków atmosferycznych, postanowiliśmy wybrać się na całodniową wyprawę na argentyńską stronę wodospadów Iguazu.  Na śniadaniu w Pousadzie Evelina, w której się...